I. Všeobecná ustanovení
Tento
reklamační řád upravuje práva a povinnosti mezi prodávající společností ŘEMPO VEGA, s.r.o., IČ: 25384686 dále jen „prodávající“, na
straně jedné a kupujícími na straně druhé.
Tento reklamační
řád upravuje rozdílně práva a povinnosti z vadného plnění pro kupující, kteří
vystupují ve vztazích s prodávajícím jako kupující spotřebitelé (dále jen
„kupující spotřebitel“) a rozdílně pro osoby fyzické či právnické osoby
podnikající podle živnostenského zákona či jiného zvláštního zákona či státní
instituce a organizace (dále jen „ kupující podnikatel“), kteří ve vztazích s
prodávajícím jednají v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, kdy
rozdílná práva a povinnosti obou kupujících jsou upravena a odlišena níže jako
práva a povinnosti „kupujícího spotřebitele“ a práva a povinnosti „kupujícího
podnikatele“. Pokud tyto podmínky reklamačního řádu upravují některá práva
společně a shodně pro kupujícího spotřebitele i kupujícího podnikatele jsou
kupující podnikatel i kupující spotřebitel shodně označováni jako „kupující“.
Práva a
povinnosti mezi prodávajícím a kupujícím podnikatelem ohledně práv z vadného
plnění, se řídí příslušnými právními předpisy, zejména ustanovením § 2099 a
násl. občanského zákoníku.
Práva a
povinnosti mezi prodávajícím a kupujícím spotřebitelem ohledně práv z vadného
plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy, zejména
ustanoveními § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku.
Ke každému zboží
zakoupenému u prodávajícího je přiložen dodací list nebo faktura, na které je
uvedeno, že slouží zároveň jako dodací a záruční list. Při reklamaci vady
výrobku je kupující povinen prokázat, že je oprávněn uplatňovat reklamaci,
proto prodávající doporučuje pro urychlení a zjednodušení reklamačního řízení
předložit řádně vyplněný dodací list nebo fakturu, na které je uvedeno, že
slouží zároveň jako dodací a záruční list. Pokud výrobce přikládá k výrobku
svůj záruční list, doporučuje prodávající současné předložení originálního
záručního listu výrobce.
II. Převzetí zboží
Při převzetí
zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a
v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě
shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí
kupující zásilku od přepravce převzít.
Kupující je
povinen prohlédnout zboží co nejdříve po převzetí zboží. Pokud kupující zjistí
poškození zboží, jakýkoliv rozdíl mezi dodacím listem, daňovým dokladem nebo
fakturou, na které je uvedeno, že slouží zároveň jako dodací a záruční list a
skutečně dodaným zbožím (v druhu, množství nebo sériovém čísle), nebo neobdržel
se zásilkou správně vyplněný dodací list s čísly výrobků, je povinen ihned
prokazatelným způsobem tuto skutečnost oznámit prodávajícímu.
III. Jakost při převzetí
Prodávající
odpovídá kupujícímu spotřebiteli, že zboží při převzetí nemá vady, zejména, že
v době, kdy kupující spotřebitel zboží převzal:
- má zboží
vlastnosti, které si strany ujednaly, a není-li takové ujednání, má takové
vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující
spotřebitel očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi
prováděné,
- se zboží
hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží
tohoto druhu obvykle používá,
- zboží
odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li
jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je zboží v
odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- zboží
vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Projeví-li
se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již
při převzetí.
V případě,
že zboží při převzetí kupujícím spotřebitelem nemá výše uvedené vlastnosti, má
kupující spotřebitel právo i na dodání nového zboží bez vad, pokud to není
vzhledem k povaze věci nepřiměřené. Pokud se vada týká pouze součásti věci,
může kupující spotřebitel požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může
odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny v plné výši. Je-li to však
vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného
odkladu, má kupující spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Právo na
dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné
vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo
pro větší počet vad.
Neodstoupí-li
kupující spotřebitel od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží
bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu, může požadovat přiměřenou
slevu z kupní ceny. Kupující spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v
případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho
součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu
v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné
obtíže.
IV. Odpovědnost prodávajícího za vadu, která je
podstatným a nepodstatným porušením smlouvy
Kupující
spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době
24 měsíců od převzetí zboží. U použitého zboží lze lhůtu pro uplatnění práv z
vadného plnění zkrátit na 12 měsíců, takové zkrácení lhůty vyznačí prodávající
v potvrzení o povinnostech z vadného plnění nebo na prodejním dokladu. Projeví-li
se vada v průběhu 6 měsíců od převzetí zboží kupujícím spotřebitelem, má se za
to, že zboží bylo vadné již při převzetí, pokud není prokázán opak. Kupující
spotřebitel má v tomto případě práva dle čl.III. tohoto řádu.
Právo
kupujícího podnikatele z odpovědnosti prodávajícího za vady zboží zakládá vada,
kterou má zboží v době převzetí zboží, byť se projeví později, a vada později
vzniklá, kterou prodávající způsobil porušením své povinnosti. Prodávající
podnikatel je povinen oznámit vady bez zbytečného odkladu poté, co mohl vadu
při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let.
Pokud je na
faktuře, na které je uvedeno, že zároveň slouží jako dodací a záruční list nebo
na dodacím listu nebo na obalu, v připojeném návodu nebo v reklamě v souladu s
jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze zboží použít, vztahuje se
na zboží záruka za jakost se záruční dobou odpovídající uváděné době
použitelnosti.
Právo z
vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl,
že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
Pokud vada
představuje podstatné porušení smlouvy, má kupující právo:
a) na
odstranění vady dodáním nového zboží bez vady nebo dodáním chybějícího zboží,
b) na
odstranění vady opravou zboží,
c) na
přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
d) odstoupit
od smlouvy.
Má-li věc
vadu, z níž je prodávající zavázán, a jedná-li se o věc prodávanou za nižší
cenu nebo o věc použitou, má kupující místo práva na výměnu věci právo na
přiměřenou slevu.
Kupující sdělí
prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného
odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu
prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako
neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li
kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady
přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit. Nezvolí-li
kupující své právo včas, má práva podle následujícího odstavce.
Je-li vadné
plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady,
anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Dokud kupující neuplatní právo na slevu
z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí,
nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své
volby opravou věci nebo dodáním nové věci; volba nesmí kupujícímu způsobit
nepřiměřené náklady. Neodstraní-li prodávající vadu věci včas nebo vadu věci
odmítne odstranit, může kupující spotřebitel požadovat slevu z kupní ceny,
anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez
souhlasu prodávajícího.
Kupující
nemůže odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, nemůže-li věc
vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel. To neplatí,
a) došlo-li
ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci,
b) použil-li
kupující věc ještě před objevením vady,
c)
nezpůsobil-li kupující nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu jednáním anebo
opomenutím, nebo
d) prodal-li
kupující věc ještě před objevením vady, spotřeboval-li ji, anebo pozměnil-li
věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí kupující
prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá prodávajícímu náhradu do výše, v níž
měl z použití věci prospěch.
V. Uplatnění a vyřízení reklamace
Práva z
vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího v kterékoliv jeho provozovně,
v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží,
případně i v jeho sídle, ihned po zjištění vady. Prodávající zabezpečuje
přítomnost pracovníka pověřeného přijímat reklamace po celou provozní dobu.
Pokud je v dodacím listu nebo na faktuře uvedena třetí osoba k opravě zboží,
která je v místě prodávajícího nebo v místě kupujícímu bližším, uplatňuje
kupující reklamaci u této třetí osoby určené k provedení opravy.
Kupující je
povinen při uplatnění reklamace poskytnout veškerou součinnost k ověření
existence reklamované vady, zejména je povinen dodat prodávajícímu kompletní
reklamované zboží, včetně příslušenství, které je nezbytně nutné pro posouzení
vad zboží. Kupující je při uplatnění reklamace povinen prodávajícímu prokázat,
že je oprávněn uplatňovat reklamaci, a to alespoň předložením kopie dokladu o
zakoupení zboží (faktury) nebo jiným věrohodným způsobem. Prodávající
doporučuje kupujícímu, aby zboží bylo dodáno v původním obalu, který zajistí
bezpečnost zboží po dobu přepravy. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje
okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího reklamované zboží. Reklamační
list musí obsahovat jméno kupujícího a jeho adresu, telefonické spojení, datum
převzetí zboží kupujícím, označení zboží, reklamované množství, popis vady a
návrh na vyřízení reklamace.
Prodávající
neodpovídá za vady v těchto případech:
• je-li vada
je na věci v době převzetí a pro takovou vadu je sjednána sleva z kupní ceny,
• jde-li o
zboží použité a vada odpovídá míře používání nebo opotřebení, které mělo zboží
při převzetí kupujícím,
• vada
vznikla na věci opotřebením způsobeným obvyklým užíváním, nebo vyplývá-li to z
povahy věci (např. uplynutím životnosti),
• je
způsobena kupujícím a vznikla nesprávným užíváním, skladováním, nesprávnou
údržbou, zásahem kupujícího či mechanickým poškozením,
• vada
vznikla v důsledku vnější události mimo vliv prodávajícího.
Jestliže
kupující uplatní právo z odpovědnosti za vady zboží, je vedoucí prodejny nebo
jím pověřený pracovník povinen o oprávněnosti reklamace rozhodnout ihned, ve
složitějších případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba
potřebná k odbornému posouzení vady. Prodávající je povinen vydat kupujícímu
písemné potvrzení, ve kterém uvede datum a místo uplatnění reklamace,
charakteristiku vytýkané vady, kupujícím požadovaný způsob vyřízení reklamace a
způsob jakým bude kupující informován o jejím vyřízení. Reklamace včetně
odstranění vady musí být vyřízena v případě kupujícího spotřebitele bez
zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, a v
případě kupujícího podnikatele nejpozději do 60 dnů ode dne uplatnění reklamace,
ledaže se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě.
Po marném
uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má kupující spotřebitel stejná práva,
jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
Kupující má
právo na úhradu účelně vynaložených nákladů na uplatnění oprávněné
reklamace,
přičemž tyto náklady jsou chápány jako nejmenší nutné, jedná se zejména o
poštovné na zaslání reklamace. Právo na náhradu musí kupující uplatnit bez
zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z
vadného plnění.
Kupující je
povinen reklamaci převzít bez zbytečného odkladu do 30 dnů od obdržení oznámení
o jejím vyřízení. O vyřízení reklamace bude kupující vždy informován oznámením
zaslaným některým z komunikačních prostředků. Pokud si kupující nevyzvedne
vyřízenou reklamaci v této lhůtě, je kupující povinen zaplatit prodávajícímu
skladné ve výši 25,- Kč za každý započatý den prodlení s vyzvednutím zboží.
Pokud si kupující zboží nevyzvedne do 6 měsíců ode dne, kdy byl informován o
vyřízení reklamace, vyhrazuje si prodávající právo zboží prodat a výtěžek
použít na úhradu skladného.
VI. Závěrečné ustanovení
Vzájemné
spory mezi kupujícím a prodávajícím řeší obecné soudy. Ve smyslu ustanovení §
1820 odst. 1) písmeno j) NOZ a § 14 a § 20e zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně
spotřebitelů prodávající sděluje, že kupující spotřebitel má právo na
mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy. Subjektem
mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce
(www.coi.cz). Česká obchodní inspekce vyřizuje mimosoudní stížnosti
spotřebitelů způsobem a za podmínek stanovených příslušnými právními předpisy.
Tento
reklamační řád nabývá účinnosti dne 27. 7. 2016 Prodávající si vyhrazuje právo
změny tohoto Reklamačního řádu.
O společnosti
Nakupování
Volejte a pište!
+420 573 312 024V pracovní dny: 7:00 - 15:00
obchod@rempo-vega.czSem pište své dotazy a připomínky
Doprava
Platby
Zůstaňme v kontaktu!
© 2019 Kurka Koncern